poniedziałek, 13 lutego 2012

Zjawiska paranormalne


Trójkąt Bermucki

Rzeczy Te wydarzyły się na Bermudach,w Maiami i Puerto Rico a kokretnie w Trójkącie Bermuckim. W tym miejscu działo się wiele różnch paranormalnych zdarzeń, które nie zdarzają się w zwykłych miastach i wsiach. Miejsce te uwarza się za nawiedzone i złe. Zagineło tam wiele statków, samolotów i wiele innych altyrerek.


sierpień 1840odnalezienie opuszczonego dużego francuskiego żaglowca "Rosalie"
kwiecień 1854zaginięcie statku "Bella"
grudzień 1872odnalezienie opuszczonego żaglowca "Mary Celeste"
zima 1880zaginięcie brytyjskiego żaglowca szkolno-treningowego"Atalanta"
1881napotkanie przez angielski statek "Ellen Austin" opuszczonego szkunera
1866zaginięcie szwedzkiego barku "Lotta"
1868zaginięcie hiszpańskiego frachtowca "Viego"
1884zaginięcie włoskiego szkunera "Miramon"
październik 1902odnalezienie opuszczonego niemieckiego barku "Freya"
listopad 1909zaginięcie jachtu "Spray" z Joshua Slocumem – pierwszym człowiekiem, który samotnie opłynął świat
marzec 1918zaginięcie wielkiego angielskiego węglowca "Cyclops" (wyporność 19600 ton) z trzystoma osobami na pokładzie
styczeń 1921odnalezienie pięciomasztowego, amerykańskiego szkunera "Carroll A. Deering" bez załogi
kwiecień 1925zaginięcie japońskiego parowca "Raifuku Maru"
grudzień 1925zaginięcie parowca "Cotopaxi" podczas rejsu z Charlestonu do Hawany
marzec 1926zaginięcie parowego frachtowca "Suduffco"
październik 1931zaginięcie norweskiego statku "Stavenger"
kwiecień 1932odnalezienie 50 mil na południe od Bermudów opuszczonego, dwumasztowego, szkunera rybackiego "John & Mary"
sierpień 1935odnalezienie opuszczonego przez załogę amerykańskiego jachtu "La Dahama"
luty 1940odnalezienie zniszczonego szkunera "Gloria Colita" bez załogi
listopad 1941zaginięcie amerykańskiego frachtowca "Proteus"
grudzień 1941zaginięcie amerykańskiego frachtowca "Nereus"
październik 1944odnalezienie opuszczonego przez załogę kubańskiego statku "Rubicon"
grudzień 1945zaginięcie pięciu amerykańskich samolotów torpedowo-bombowych Grumman TBF Avenger
grudzień 1946odnalezienie opuszczonego szkunera "City Belle"
1947zaginięcie amerykańskiego bombowca typu "Superforteca"
30 stycznia 1948zaginięcie lecącego z Londynu do Hawany samolotu "Star Tiger" typu Avro Tudor IV
marzec 1948zaginięcie Alberta Snidera – znanego amerykańskiego dżokeja podczas wędkowania z niewielkiej łodzi w pobliżu Florydy
28 grudnia 1948zaginięcie samolotu DC-3 lecącego z San Juan (Puerto Rico) do Miami na Florydzie w odległości ok. 50 mil od celu podróży
17 stycznia 1949zaginięcie samolotu "Star Ariel" (typ: Avro Tudor IV) podczas lotu z Bermudów na Jamajkę
marzec 1950 lub 1951zaginięcie amerykańskiego samolotu transportowego C-124 "Globemaster" z 53 ludźmi na pokładzie
czerwiec 1950zaginięcie kostarykańskiego motorowca "Sandra" wraz z jedenastoosobową załogą
luty 1953zaginięcie brytyjskiego samolotu transportowego typu "York" z 39 osobami na północ od Trójkąta Bermudzkiego
październik 1954zaginięcie amerykańskiego wojskowego samolotu transportowego "Super Constellation" z 42 osobami
grudzień 1954zaginięcie przewożącego siarkę statku "Southern Districts"z 24 osobową załogą
wrzesień 1955odnalezienie w okolicach Bermudów, opuszczonego przez załogę, dwudziestodwumetrowego jachtu "Connemara IV"
9 listopada 1956zaginięcie patrolowego bombowca amerykańskiej marynarki wojennej typu "Martin Marlin P-5M" z dziesięcioosobową załogą
styczeń 1958zaginięcie jachtu "Revonoc" dowodzonego przez doświadczonego żeglarza i milionera Harveya Conovera
styczeń 1962zaginięcie amerykańskiej "latającej cysterny" typu KB-50 wraz z dziewięcioosobową załogą podczas lotu z bazy lotniczej Langey na Azory
luty 1963zaginięcie w okolicach Florydy amerykańskiego statku do przewozu płynnej siarki "Marine Sulphur Queen" wraz z liczącą 39 osób załogą
lipiec 1963zaginięcie na Morzu Karaibskim statku "Sno'Boy" z 55 pasażerami
28 sierpnia 1963katastrofa dwóch amerykańskich "latających cystern" KC-135 na południowy zachód od Bermudów
czerwiec 1965zaginięcie wojskowego samolotu C-119 "Boxcar" z dziesięcioma osobami na pokładzie w okolicy południowych Bahamów
styczeń 1967zaginięcie w przeciągu tygodnia trzech małych samolotów pasażerskich wraz z pilotami i łącznie ośmioma pasażerami.
grudzień 1967zaginięcie łodzi spacerowej "Witchcraft" z dwoma pasażerami, w odległości ok. 1 mili od Miami Beach
maj 1968zatonięcie amerykańskiego okrętu podwodnego z napędem atomowym USS Scorpion w odległości ok. 400 mil na południowy zachód od Azorów
lipiec 1969odnalezienie pięciu opuszczonych jachtów, w tym trimaranu "Teignmouth Electron", na którym Donald Crowhurst brał udział w regatach samotnych żeglarzy dookoła świata
listopad 1970zaginięcie awionetki typu Piper Comanche lecącej z lotniska West Palm Beach na Jamajkę.
październik 1971zaginięcie na Morzu Karaibskim dominikańskiego statku "El Caribe" z 30 osobami na pokładzie

sierpień 1840odnalezienie opuszczonego dużego francuskiego żaglowca "Rosalie"
kwiecień 1854zaginięcie statku "Bella"
grudzień 1872odnalezienie opuszczonego żaglowca "Mary Celeste"
zima 1880zaginięcie brytyjskiego żaglowca szkolno-treningowego"Atalanta"
1881napotkanie przez angielski statek "Ellen Austin" opuszczonego szkunera
1866zaginięcie szwedzkiego barku "Lotta"
1868zaginięcie hiszpańskiego frachtowca "Viego"
1884zaginięcie włoskiego szkunera "Miramon"
październik 1902odnalezienie opuszczonego niemieckiego barku "Freya"
listopad 1909zaginięcie jachtu "Spray" z Joshua Slocumem – pierwszym człowiekiem, który samotnie opłynął świat
marzec 1918zaginięcie wielkiego angielskiego węglowca "Cyclops" (wyporność 19600 ton) z trzystoma osobami na pokładzie
styczeń 1921odnalezienie pięciomasztowego, amerykańskiego szkunera "Carroll A. Deering" bez załogi
kwiecień 1925zaginięcie japońskiego parowca "Raifuku Maru"
grudzień 1925zaginięcie parowca "Cotopaxi" podczas rejsu z Charlestonu do Hawany
marzec 1926zaginięcie parowego frachtowca "Suduffco"
październik 1931zaginięcie norweskiego statku "Stavenger"
kwiecień 1932odnalezienie 50 mil na południe od Bermudów opuszczonego, dwumasztowego, szkunera rybackiego "John & Mary"
sierpień 1935odnalezienie opuszczonego przez załogę amerykańskiego jachtu "La Dahama"
luty 1940odnalezienie zniszczonego szkunera "Gloria Colita" bez załogi
listopad 1941zaginięcie amerykańskiego frachtowca "Proteus"
grudzień 1941zaginięcie amerykańskiego frachtowca "Nereus"
październik 1944odnalezienie opuszczonego przez załogę kubańskiego statku "Rubicon"
grudzień 1945zaginięcie pięciu amerykańskich samolotów torpedowo-bombowych Grumman TBF Avenger
grudzień 1946odnalezienie opuszczonego szkunera "City Belle"
1947zaginięcie amerykańskiego bombowca typu "Superforteca"
30 stycznia 1948zaginięcie lecącego z Londynu do Hawany samolotu "Star Tiger" typu Avro Tudor IV
marzec 1948zaginięcie Alberta Snidera – znanego amerykańskiego dżokeja podczas wędkowania z niewielkiej łodzi w pobliżu Florydy
28 grudnia 1948zaginięcie samolotu DC-3 lecącego z San Juan (Puerto Rico) do Miami na Florydzie w odległości ok. 50 mil od celu podróży
17 stycznia 1949zaginięcie samolotu "Star Ariel" (typ: Avro Tudor IV) podczas lotu z Bermudów na Jamajkę
marzec 1950 lub 1951zaginięcie amerykańskiego samolotu transportowego C-124 "Globemaster" z 53 ludźmi na pokładzie
czerwiec 1950zaginięcie kostarykańskiego motorowca "Sandra" wraz z jedenastoosobową załogą
luty 1953zaginięcie brytyjskiego samolotu transportowego typu "York" z 39 osobami na północ od Trójkąta Bermudzkiego
październik 1954zaginięcie amerykańskiego wojskowego samolotu transportowego "Super Constellation" z 42 osobami
grudzień 1954zaginięcie przewożącego siarkę statku "Southern Districts"z 24 osobową załogą
wrzesień 1955odnalezienie w okolicach Bermudów, opuszczonego przez załogę, dwudziestodwumetrowego jachtu "Connemara IV"
9 listopada 1956zaginięcie patrolowego bombowca amerykańskiej marynarki wojennej typu "Martin Marlin P-5M" z dziesięcioosobową załogą
styczeń 1958zaginięcie jachtu "Revonoc" dowodzonego przez doświadczonego żeglarza i milionera Harveya Conovera
styczeń 1962zaginięcie amerykańskiej "latającej cysterny" typu KB-50 wraz z dziewięcioosobową załogą podczas lotu z bazy lotniczej Langey na Azory
luty 1963zaginięcie w okolicach Florydy amerykańskiego statku do przewozu płynnej siarki "Marine Sulphur Queen" wraz z liczącą 39 osób załogą
lipiec 1963zaginięcie na Morzu Karaibskim statku "Sno'Boy" z 55 pasażerami
28 sierpnia 1963katastrofa dwóch amerykańskich "latających cystern" KC-135 na południowy zachód od Bermudów
czerwiec 1965zaginięcie wojskowego samolotu C-119 "Boxcar" z dziesięcioma osobami na pokładzie w okolicy południowych Bahamów
styczeń 1967zaginięcie w przeciągu tygodnia trzech małych samolotów pasażerskich wraz z pilotami i łącznie ośmioma pasażerami.
grudzień 1967zaginięcie łodzi spacerowej "Witchcraft" z dwoma pasażerami, w odległości ok. 1 mili od Miami Beach
maj 1968zatonięcie amerykańskiego okrętu podwodnego z napędem atomowym USS Scorpion w odległości ok. 400 mil na południowy zachód od Azorów
lipiec 1969odnalezienie pięciu opuszczonych jachtów, w tym trimaranu "Teignmouth Electron", na którym Donald Crowhurst brał udział w regatach samotnych żeglarzy dookoła świata
listopad 1970zaginięcie awionetki typu Piper Comanche lecącej z lotniska West Palm Beach na Jamajkę.
październik 1971zaginięcie na Morzu Karaibskim dominikańskiego statku "El Caribe" z 30 osobami na pokładzie
Podobno już sam Krzysztof Kolumb doświadczył niesamowitych przeżyć w Trójkącie Bermudzkim. Wraz ze swoją załogą obserwował m.in. "białą wodę", "wielką ognistą błyskawicę", dziwne zachowanie się kompasu... Jednak chyba najbardziej niezwykłym zaginięciem w rejonie Trójkąta Bermudzkiego było zdarzenie mające miejsce 5 grudnia 1945 roku. O godzinie 14.00 eskadra pięciu bombowców typu Grumman TBM - 3 "Avengers" należących do marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych wzbiła się w powietrze z lotniska w Fort Lauderdale na Florydzie. Miały odbyć typowy lot ćwiczebny. Samoloty miały obsługę złożoną z pilota, radiooperatora i strzelca pokładowego oraz paliwa, które powinno wystarczyć na przelecenie około 1500 km. Załoga posiadała w kamizelki ratunkowe i samonapełniające się powietrzem tratwy. Mieli przelecieć 250 km wprost na wschód w kierunku Bahamów, po czym skręcić na północ i po 65 km zawrócić w kierunku południowo zachodnim do bazy. Warunki atmosferyczne były dobre. O godz. 15.15, po wykonaniu zadania, w drodze powrotnej do bazy dowodzący porucznik Taylor nadał alarmującą wiadomość, że eskadra prawdopodobnie zboczyła z kursu i nie widzi spodziewanego lądu : "Nie jesteśmy pewni jaka jest nasza pozycja, gdzie jest zachód... Wszystko się pokręciło.   

Dziwne rzeczy się tu dzieją. Nawet ocean nie wygląda tak jak powinien...". Łączność została przerwana, ale nasłuch nadal odbierał fragmenty rozmów między pilotami. Nie można było jednak uzyskać z nimi połączenia z nimi. O godz. 16.00 z nieznanych przyczyn por. Taylor zdał dowództwo nad eskadrą innemu kap. Stiversowi, który po około 15 minutach później meldował do bazy: "Nie wiemy gdzie jesteśmy... musieliśmy przelecieć nad Florydą i znajdujemy się chyba w Zatoce Meksykańskiej" po czym poinformował pilotów, że muszą wykonać zwrot o 180 stopni, by dolecieć z powrotem na Florydę. Z dosłyszanych rozmów wynikało, że kończy się paliwo i że wszystkie instrumenty pokładowe zwariowały i każde daje inne odczyty. Słyszalność stawała się coraz słabsza, z czego wywnioskowano, że eskadra leci na wschód oddalając się od bazy i lecąc na pełne morze. Wreszcie usłyszano okrzyk Stiversa: "Mój Boże ! Wygląda jakbyśmy wkraczali w białą wodę... jesteśmy kompletnie zgubieni... Nie lećcie za nami... oni wyglądają, jak gdyby przybyli z innego świata..."Po tym komunikacie łączność została przerwana. Z lotniska Banana River Air Station wyleciał na ratunek ratowniczy wodnopłatowiec typu Martin Mariner PBM, zaopatrzony w specjalne instrumenty i urządzenia mające pomóc lotnikom zmuszonym do wodowania. Ekipa składała się z dwunastu osób. Skierowali się na południowy wschód i podobnie jak eskadra przepadli bez śladu. Zaginięcie w ciągu kilku godzin 6 samolotów z 27 ludźmi spowodowało największe w dziejach marynarki USA morskie i lotnicze poszukiwania. Brało w nich udział 307 samolotów, 4 niszczyciele marynarki, kilka okrętów podwodnych, 18 jednostek Straży Przybrzeżnej, specjalne statki ratownicze i setki prywatnych łodzi i jachtów. Z Bahamów dołączyły jeszcze jednostki marynarki brytyjskiej i samoloty RAF u. Poszukiwania trwały od świtu do zmroku, samoloty czesały morze na obszarze 600 000 km kwadratowych - bez skutku.
Nie znaleziono ani tratw ratunkowych, w które były wyposażone wszystkie samoloty i które w razie wypadku pływałyby po wodzie, ani żadnych szczątków, ani nawet plam oleju na wodzie, co wskazywałoby na katastrofę. Wygląda, jakby samoloty po prostu rozpłynęły się w powietrzu. Lot ten przeszedł do historii jako "Lot nr 19".Jest jednak jeszcze jednak jeden tajemniczy aspekt tej sprawy. Tego samego dnia, w którym zaginęła eskadra, około godziny 19:00 lotnisko w Miami odebrało słaby sygnał radiowy "FT... FT...". Była to część znaku wywoławczego tej eskadry. Jednak możliwość jego nadania przez któregoś z członków eskadry właściwie nie istniała, bowiem według wyliczeń paliwo powinno wyczerpać się 2 godziny wcześniej. Chyba że... Jednak Trójkąt Bermudzki nie jest on jedynym miejscem gdzie tajemniczo znikają statki i samoloty. Po przeciwnej stronie Ziemi u wybrzeży Japonii znajduje się rejon zwany Diabelskim Morzem. Częstotliwość występowania niewyjaśnionych wypadków w obu tych miejscach jest mniej więcej taka sama.

Ufo

Pierwsze przypadki pobytu w Polsce przedstawicieli nieznanych cywilizacji odnotowano już w latach 50-tych, jednak fala zainteresowania tą tematyką rozpoczęła się dopiero dwadzieścia lat później. W różnych miastach Polski zaczęły zawiązywać się grupy ludzi, których łączyło zainteresowanie problematyką UFO. W prasie pojawiało się coraz więcej materiałów o tematyce pozaziemskich cywilizacji.
Na czele największej w Polsce organizacji ufologicznej, a  mianowicie Grupy Badań NOL w Krakowie, stoi Bronisław Rzepecki z Krakowa. Jego osobiste archiwum liczy ponad 1500 przypadków, z czego jedną piątą zakwalifikowano jako UFO czyli wykluczono meteory, sondy meteorologiczne, zjawiska świetlne itp. W jednej czwartej tych przypadków doszło do bliskich spotkań... Obecnie Pan Bronisław powoli wycofuje się z czynnej działalności ugologicznej, a całą swą wiedzę i zdobyte doświadczenia stara się przekazać ludziom młodym.
Tylko w nielicznych przypadkach obcy pozostawiają nam pamiątki swej bytności. Jednym z namacalnych dowodów była metalowa rurka z opiłkami w środku, którą 17 grudnia 1980 roku zgubiła eskadra UFO nad wsią Szklarnią w byłym woj. Zamojskim. Rurkę znaleźli miejscowi mieszkańcy następnego dnia, w ściętej lodem ziemi. Mimo panującego dookoła siarczystego mrozu, była nadal gorąca. Miała 15 cm długości 3,3 cm średnicy. Nie dało się jej przeciąć ani piłą, ani palnikiem. Po kilku dniach tajemnicza rurka trafiła do jednej z jednostek wojskowych, gdzie miała być dokładnie zbadana.
W niewiadomy sposób znikła z kasy pancernej jednego z oficerów. Nigdy już nie udało się jej odnaleźć. A przecież najprawdopodobniej był to fragment statku kosmicznego istot pozaziemskich.


Oto samoloty lotu 19, które przepadły bez śladu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz